Xarxa de Senderistes

Taller de Senderisme de la Xarxa d'Intercanvi de Coneixements de Castelldefels

7ª RUTA ASSOLIDA!

Avui, 17 persones valentes hem desafiat la pluja de primera hora del matí, com ja va passar en l’anterior cita, i no ens hem penedit. Hem gaudit d’una jornada magnífica. No sempre ens ha acompanyat el sol, però sí una grata companyia i un paisatge formidable.

A les 8 hem sortit de la Plaça de l’Església de Castelldefels. Primer hem pujat fins al Parc de la Muntanyeta i hem seguit fins a Cal Ganxo per les escales que estan situades al PicNic de Can Roca. Allà hem completat l’equip senderista d’avui, ens hi esperava la Maribel i dos nous fitxatges, l’Ángel i la Maria José. La nostra família creix caminada rere caminada.

Des de Cal Ganxo hem continuat la nostra travessa pel Turó del Fanxó i la Pleta del Cèrvol. Com ja havia anunciat, eren les dues pujades realment fortes de la ruta d’avui. Després hem travessat tot el Pla de les Basses fins que hem arribat a Campgràs, on hem fet una primera parada breu.

En aquesta ocasió no hem continuat en direcció a la Morella; tal com vam fer en la nostra primera ruta hem baixat cap a la Pleta, una antiga masia reconvertida en oficina del Parc del Garraf. Ha estat la part del recorregut que més hem gaudit amb diferència. Campgràs i el Pla de Querol és una zona amb una gran quantitat d’avencs, aquestes coves subterrànies de gran profunditat formades de forma natural com a efecte de l’aigua de les pluges i els temporals que busquen en el massís del Garraf algun lloc on dipositar-se. El resultat és sensacional i un regal a la vista.

A la Pleta hem fet la nostra segona aturada i hem aprofitat per a esmorzar i fer la tradicional fotografia de família. Amb les piles carregades i la panxa contenta hem completat el trajecte amb força energia i agilitat fins al nostre destí, l’emblemàtic poble de Garraf. Ha sigut un final de camí suau i de baixada molt progressiva, i amb una panoràmica magnífica del mar a un costat i la muntanya a un altre.

A les 14:45 hem agafat el tren de tornada a Castelldefels amb la sensació d’haver gaudit intensament d’aquest matí de dissabte, una mica passat per aigua però en la seva justa mesura. Clima quasi perfecte i com sempre la companyia immillorable.

Gràcies a totes i a tots i fins la propera!